Un ghem de minciuni. Ţuţuianu, acest “Dorel” de la CJC, mi-a răspuns la întrebări

1

Foto: Horia Ţuţuianu de la CJC, “Dorel” din reclama de la coniacul “Unirea”, se face că lucrează

Am solicitat informaţii publice preşedintelui CJ Constanţa privind Teatrul de Vară din Mamaia. Mi-a răspuns în scris prin intermediul administratorului public Mirela Mătăchescu.

Contextul este următorul. Încă din luna februarie am declanşat o campanie publică privind Teatrul de Vară din Mamaia. Odinioară unul dintre simbolurile Constanţei, teatrul aflat în proprietatea CJ Constanţa, este acum în stare de ruină, un focar de infecţie în centrul staţiunii Mamaia. Horia Ţuţuianu, preşedintele CJ Constanţa, pretindea chiar că Teatrul de Vară Mamaia ar trebui demolat, pentru că o parte din terenul aferent ar fi fost retrocedat.

Ţuţuianu a recunoscut că minte. Terenul Teatrului de Vară este domeniu public, nu a fost retrocedat

L-am întrebat pe Horia Ţuţuianu care este statutul terenului aferent acestei construcţii. I-am pus această întrebare legitimă, din moment ce el însuşi declarase anterior presei că terenurile din jur au fost retrocedate şi chiar o parte din terenul Teatrului de Vară a fost retrocedat, mai exact partea din teren pe care se află stâlpii de susţinere şi cortina retractabilă. Problema terenului era unul dintre motivele pentru care Ţuţuianu era de părere că Teatrul de Vară Mamaia ar putea fi demolat. Mi s-a părut necredibil ceea ce a declarat Ţuţuianu, de fapt o golănie, pentru că legea spune că nu se retrocedează terenurile ocupate de obiective social-culturale, foştii proprietari primind în schimbul tereului revendicat acţiuni la Fondul Proprietatea.

Când acolo, ce să vezi? Fata lui Ţuţuianu de la CJC îmi răspunde că terenul aferent Teatrului de Vară Mamaia, cu suprafaţa de 7.102 mp este domeniu public al judeţului Constanţa. Figurează în Anexa HCJ cu inventarul bunurilor publice ce alcătuiesc domeniul public al judeţului şi este înscris în cartea funciară.

Atunci de ce şeful ei, preşedintele CJC, răspândeşte informaţii false, precum că Teatrul de Vară Mamaia ar trebui demolat, pentru că o parte din teren este retrocedat? Iată că l-am prins cu minciuna. Cine ştie ce blestemăţie mai puneau la cale…

De gura mea, „Dorel”de la CJC se face că lucrează

   Răspunzând indirect la atacurile mele publice, CJC a publicat pe 6.03.2019 un anunţ de achiziţie publică prin care caută firmă care să le scoată avizele cerute de certificatul de urbanism eliberat de Primăria Constanţa în vederea reabilitării Teatrului de Vară Mamaia. După obţinerea avizelor respective, Primăria Constanţa ar trebui să elibereze pentru CJC autorizaţia de construcţie, după care Horia Ţuţuianu, acest “Dorel” din fruntea CJC, se cheamă că ar trebui să-şi suflece mânecile şi să pună mâna pe lopată, ca să refacă Teatrul de Vară Mamaia, în toată splendoarea lui de odinioară. Chipurile, de acum procesul de redare a Teatrului de Vară Mamaia în circuitul public este în curs, oamenii lucrează şi nu e frumos să-i ţinem din treabă cu prostiile noastre.

Numai că certificatul de urbanism eliberat de Primăria Constanţa este din septembrie 2018, cu 6 luni mai înainte de anunţul CJC. Indolenţa şi nesimţirea ating cote maxime în acest caz. Au scos certificatul de urbanism din sertar şi au dat anunţul de achiziţie publică numai după ce am ridicat eu bolovanul de pe muşuroiul de termite, prin demersurile mele publice.

Măi oameni buni, unii dintre voi aţi mai scos autorizaţii de construcţie de la primărie, după ce vi s-a eliberat certificatul de urbanism şi aţi umblat apoi pe la toate ghişeele să vi se dea avizele necesare, de la ISU, Mediu, reţele edilitare şi aşa mai departe. Cum vi se pare faptul că CJC obţine certificatul de urbanism de la Primăria Constanţa cu termen de valabilitate 12 luni, apoi îl ţine în sertar 6 luni fără să facă nimic? E posibil aşa ceva? Ce om întreg la minte, dacă chiar vrea să obţină autorizaţia de construcţie de la primărie procedează astfel?

Ca să nu mai spun că pentru ce lucrări pretind ei că vor să facă la Teatrul de Vară din Mamaia, Legea 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii nici nu cere autorizaţie de construcţie. Cu asta i-am lăsat în pace, nu le-am cerut socoteală, poate că în aceste vremuri tulburi se acoperă şi ei de hârtii, ca tot birocratul. Numai că având în vedere atitudinea generală a CJC faţă de Teatrul de Vară, tare mi-e teamă că până şi demersul – inutil – zic eu, de obţinere a autorizaţiei de construcţie este tot o tactică de tragere de timp.

La CJC totul este anapoda, nu sunt în stare să execute nici cele mai simple lucruri, parcă ar fi acolo cu toţii analfabeţi funcţionali. Din acest motiv, anunţul de achiziţie publică publicat pe situl CJC cu data de 6.03.2019 precizează că data limită pentru depunerea ofertelor este…12.03.2018. Cu un an înainte, adică. Aşa că am solicitat CJC să-mi dea explicaţii şi în această privinţă.

În numele CJC, administratorul public Mirela Mătăchescu a încercat să justifice tragerea de timp de la data de 4.09.2018 când a fost eliberat pentru Teatrul de Vară Mamaia certificatul de urbanism şi până la 6.03.2019, când CJC a dat anunţ pentru selectarea unei firme care să scoată avizele necesare în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie. De ce au frecat menta jumătate de an, şi au ţinut certificatul de urbanism la sertar, adică.

Mirela Mătăchescu mi-a răspuns că după obţinerea certificatului de urbanism au contractat o firmă care să facă expertiza tehnică şi stabilitatea imobilului. Chiar şi aşa, în răspunsul primit de mine se spune că recepţia expertizei de la firma respectivă s-a făcut pe 21.11.2018. Mi se pare şi asta praf în ochi, pentru că nu pricep de ce nu puteau să umble după avize pe certificatul de urbanism, în paralel cu execuţia studiului privind rezistenţa clădirii. La urma urmei, pentru aceasta se eliberează certificatul de urbanism, ca să obţii avize pe baza lui, în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie.

Dar hai să fie şi un lup mâncat de oaie, mi-am zis, aşa că să mă fac că îi cred, şi nu mai număr timpul pierdut de CJC din 4.09.2018, data eliberării certificatului de urbanism, ci mă pun la mintea lor, şi socotesc termenul doar din 21.11.2018, de când au recepţionat studiul pentru rezistenţa clădirii.

Aşadar, îi mai întreb odată pe cei de la CJC: Din 21.11.2018, data când aţi recepţionat expertiza privind rezistenţa clădirii Teatrului de Vară Mamaia, şi până la data de 6.03.2019, când aţi dat anunţul pentru avizele de pe certificatul de urbanism, ce-aţi păzit? Ce-aţi făcut timp de 4 luni?

Amintesc că certificatul de urbanism pentru Teatrul de Vară Mamaia este valabil 12 luni din care au trecut deja 7 luni. La data de 22 martie 2019, când pretinde CJC că mi-a trimis răspunsul (asta-i altă poveste) achiziţia publică pentru serviciile privind documentaţia pentru avize nu era finalizată, conform răspunsului primit de mine. Ofertele erau „în curs de evaluare”. Urmează apoi o perioadă pentru semnarea contractului cu firma câştigătoare, mai trece apoi timpul până ce aceasta va face documentaţia aferentă avizelor. Apoi urmează calvarul obţinerii avizelor de la fiecare avizator în parte, care poate răspunde în 30 de zile. Pe scurt, eu cred că îi va apuca luna septembrie 2019 cu obţinerea autorizaţiei de construcţie pe baza certificatului emis în septembrie 2018. Adică au tras mâţa de coadă timp de un an de zile.

Asta dacă nu care cumva trec cele 12 luni de valabilitate ale certificatului de urbanism şi Ţuţuianu se va duce cu căciula în mână la adversarul său politic, primarul Decebal Făgădău, cu rugămintea umilă să-i prelungească valabilitatea certificatului de urbanism ce expiră pe 4.09.2019.

Referitor la aberaţia fixării ca dată limită a depunerii ofertelor pe 13.03.2018 într-un anunţ publicat pe 6.03.2019, administratorul public al judeţului mi-a răspuns că este o „eroare materială”. O fi greşit funcţionarul care a redactat anunţul, dar când s-a dus la şeful său să i-l arate, acesta nu l-a dat afară pe uşă, la CJC nu se uită nimeni ce semnează? Vai de capul lor, cine ştie câte bombe cu ceas or fi la CJC, dacă acesta este stilul lor de lucru.

În legătură cu aceeaşi aberaţie cronologică, a fixării unei date limită cu un an înainte de publicarea anunţului, am întrebat pe bună dreptate dacă firmele interesate au cerut clarificări în această privinţă. Mă gândeam că o firmă serioasă nu poate să „presupună” că este o eroare materială şi dacă chiar este interesată atunci cere clarificări privind data limită a depunerii ofertelor, ca să nu se trezească că i s-a respins oferta pentru că a depăşit termenul. Mirela Mătăchescu îmi răspunde că nu au existat solicitări de clarificări din partea firmelor privind „eroarea materială” a datei limită. Nu vreau să vorbesc cu păcat, dar dacă nicio firmă nu a cerut clarificări, tare îmi este teamă că în afară de firma câştigătoare, celelalte firme erau „mâini moarte”, pe care de fapt nici nu le interesa să câştige achiziţia publică.

Pentru acest răspuns m-am luptat cu ei, le-am trimis reclamaţie administrativă după ce au depăşit termenul de 10 zile, ei au antedatat răspunsul şi aşa mai departe. Deşi nu fac mare caz (deocamdată) de Legea 544/2001 a liberului acces la informaţii publice, să nu creadă ei că m-au păcălit cu tragerea de timp privind răspunsul şi depăşirea termenului legal. Însă eu nu mă împiedic în detalii, eu am un proiect politic, o viziune pentru Constanţa şi asta mă interesează. Nu am timp de pierdut.

Cred că deja este limpede pentru toată lumea că şi în cazul Teatrului de Vară din Mamaia, administraţia locală constănţeană a rămas repetentă. Lui Horia Ţuţuianu, preşedintele CJC, ce să-i mai zic, mai are vreun rost?

Doar îl întreb şi eu, ca în reclama pentru coniacul Unirea: „Dorele, ai nisip în cap! Ai fost la mare, mă?”

Hai Constanţa❗️Hai România❗️🇹🇩

#ConstantaDragosteaMea💖

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here