Transporturi. Eu vă scap de coșmarul traficului

0

În Constanţa mai sunt străzi neasfaltate şi fără utilităţi. Este inacceptabil! Nu va mai exista stradă neasfaltată, fără apă, canal, gaze, în mandatul meu de primar!

Fluenţa traficului

Primul pas este să comand un studiu de trafic (plan de mobilitate) pentru Constanţa. Va fi executat cu ajutorul JICA – Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională. JICA a făcut şi studiile pentru Bucureşti.

Studiul va decide unde este cazul să fie amplasate sau desfiinţate sensuri giratorii sau sensuri unice. Va decide eventuale “străpungeri”, adică înfiinţarea unor noi artere de circulaţie. Va decide dacă şi unde se vor construi pasaje subterane şi supraterane rutiere şi pietonale, parcări subterane sau supraterane. De asemenea traseul liniilor de transport în comun, conexiunile dintre ele etc. Până în prezent deciziile privind infrastructura rutieră şi traficul s-au făcut după ureche în Constanţa.

Liniile de transport în comun şi intervalele la care sosesc autobuzele în staţii vor fi stabilite de experţi în conformitate cu studiul de trafic.

Controlul traficului. Semafoare inteligente

Pe baza studiului JICA voi implementa în Constanţa sistemul “Urban Traffic Control – Public Transportation Management” – Controlul Traficului Urban – Managementul Transportului Public. Nu există oraş modern fără aceste sisteme. Cu ajutorul senzorilor din carosabil, dar şi a unui dispecerat care supraveghează traficul prin camere video, luminile la semafor se schimbă în funcţie de valorile de trafic, se dă prioritate vehiculelor speciale – ambulanțe, pompieri, poliție șamd.

Sistemul de trafic inteligent a fost implementat în mai multe orașe din România, București, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, Arad, dar Constanța a rămas în urmă.

Asigură reducerea timpului petrecut în trafic cu circa 20% și reducerea emisiilor de carbon în atmosferă cu 20%.

De asemenea, sistemul asigură și creșterea productivității firmelor datorită gradului de creștere a mobilității urbane.

Parcări

Parcare subterană se face din fonduri atrase, pe baza emisiunii de obligațiuni municipale. Amplasamentul acesteia va fi stabilit conform concluziilor studiului de trafic.

Parcările supraterane se pot face din schelet metalic și cu panouri fotovoltaice pe acoperiș. În alte locuri s-a considerat că structura metalică este suport pentru panourile fotovoltaice și UE a fost dispusă să finanțeze asemenea proiecte.

Voi amenaja parcări şi la marginea trotuarelor. Eventuala ocupare parţială ale spaţiului verde aflat de-a lungul trotuarelor va fi compensată prin sădirea de copaci. De asemenea, pe asemenea locuri de parcare poate fi amplasat un carosabil de tip „grătar”, prin care poate creşte iarba.

Pe baza unor solicitări ferme şi unor pre-contracte cu agenţi economici sau asociaţii de locatari se pot face parcări inteligente, unde autoturismele sunt parcate automatizat şi ridicate-coborâte în parcarea supraterană cu lifturi. Aceste parcări necesită suprafeţe mai mici de teren.

Voi opri şi voi modifica proiectul de „modernizare” a bulevardelor 1 decembrie şi Lăpuşneanu, de la Gară şi până în Mamaia, care urmăresc interzicerea totală a parcării pe acest traseu.

Indiferent câte investiții s-ar face în infrastructură, dezvoltarea transportul în comun este singura soluţie la problema traficului şi parcărilor. Realizarea proiectelor din domeniul infrastructurii rutiere şi al transportului în comun îi vor convinge pe şoferii constănţeni că este mai eficient să folosească transportul în comun şi vor folosi doar ocazional autoturismele, acestea rămânând în parcările de reşedinţă.

Trenuri metropolitane (de navetişti)

Traficul este foarte aglomerat şi din cauza locuitorilor din alte oraşe şi comune din judeţ, care vin în Constanţa pentru că aici au locul de muncă, afacerile, aici vin la Spitalul Judeţean, ş.a.m.d.

Pentru a încuraja renunţarea la folosirea autoturismului de către cetăţenii din judeţ care vin la Constanţa, soluţia constă în trenurile metropolitane sau de navetişti. Acestea există peste tot în marile oraşe din Europa şi din lume. Este un tip de tren de pasageri care deservește o zonă metropolitană, facilitând transportul în comun între suburbii și un oraș central. Trenul metropolitan circulă cu o frecvenţă foarte mare la orele de vârf, dimineaţa şi după amiaza şi are conexiune cu liniile de transport urban.

Primul tren metropolitan se face la Cluj-Napoca şi este prins în programul Guvernului de relansare economică. Dacă Guvernul finanţează la Cluj-Napoca atunci să finanţeze şi la Constanţa, pentru că şi noi suntem români şi avem drepturi! Ca primar al Constanţei voi solicita Guvernului să finanţeze studiile de prefezabilitate şi fezabilitate pentru trenurile de navetişti din Constanţa.

Metrou la Constanţa

Metroul este o investiţie ce depăşeşte cu mult posibilităţile bugetului local şi realizarea poate dura circa 10 ani. Însă un primar al Constanţei trebuie să facă primii paşi, şi eu voi fi acel primar.

Metroul ar putea reduce semnificativ traficul în Constanţa pe anumite rute, şi cu 50%. Asemenea investiţie ar avea şi un impact pozitiv extraordinar în economia locală. O mare parte dintre lucrări ar putea fi executate de firme constănţene.

Creşterea gradului de mobilitate al salariaţilor ar putea duce la crearea de noi locuri de muncă şi la avântul economic al firmelor locale.

Primul metrou din România în afara Capitalei se face la Cluj-Napoca şi ar putea costa între 500-700 milioane euro. Va avea un traseu de 16 km și 15 stații.

Pe 1.07.2020 Guvernul a anunțat că va finanța construcția metroului din Cluj-Napoca, conform Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică.

Dacă primarul Decebal Făgădău ar fi început el proiectul pentru metrou, aşa cum se lăuda la alegerile trecute, acum Constanța ar fi fost în stadiul Clujului, cu studiul de fezabilitate început și cu promisiune de finanțare de la guvern, conform Planului Național de Investiții și Relansare Economică.

 

Link-uri:

  1. Strategia dezvoltării Constanței: https://www.nicoletaploscaru.ro/nicoleta-ploscaru-primarul-tau-program-politic-strategia-dezvoltarii-constantei/
  2. Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională: http://adrgagauzia.md/libview.php?l=ro&idc=340&id=3810&t=/Presa/Noutati/Agentia-Japoneza-pentru-Cooperare-Internationala-JICA-interesata-in-aprofundarea-cooperarii-bilaterale-cu-Republica-Moldova

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here