Teatrul de vară Mamaia: L-am chemat la raport pe Ţuţuianu, şeful CJC, în temeiul Legii 544/2001

1

O declaraţie neruşinată a pesedistului Marius-Horia Ţuţuianu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) mi-a provocat indignarea. Acest individ susţinea în faţa presei, nici mai mult, nici mai puţin, decât că Teatrul de Vară din Mamaia trebuie demolat pentru că în jurul său terenurile sunt retrocedate (ciordite adică) şi că mai mulţi piloni de susţinere ai clădirii Teatrului de Vară Mamaia dar şi cortina retractabilă se află pe un teren privat.

Reacţia mea a fost să public pe siteul meu www.nicoletaploscaru.ro articolul “Dușmanii demolează Teatrul de Vară din Mamaia. Vor să prăduie terenul” la data de 23.02.2019. Articolul a devenit viral, cu zeci de mii de vizualizări. L-am postat şi pe pagina mea oficială de facebook.

Clica de la conducerea CJC Constanţa a intrat în degringoladă şi peste numai 11 zile, pe 6.03.2019, a răspuns indirect articolului meu, prin publicarea pe siteul CJC Constanţa a unui anunţ de achiziţii publice pentru achiziţia de Servicii de elaborare documentaţie tehnico-economică faza DALI pentru obiectivul „Teatrul de vară Mamaia”.

Pe scurt, oamenii lui Ţuţuianu pretind că ei de fapt chiar vor să reabiliteze şi să modernizeze Teatrul de vară din Mamaia. Pentru aceasta ar avea nevoie de autorizaţie de construcţie de la Primăria Constanţa. În vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie primăria a eliberat CJC Constanţa un certificat de urbanism, unde sunt prevăzute avizele care trebuie obţinute de la diverşi “avizatori”, cum ar fi Mediu sau ISU (pompieri). După ce pe baza certificatului de urbanism se obţin toate avizele necesare, primăria eliberează autorizaţia de construcţie şi CJC se poate apuca de lucrări la Teatrul de vară în temeiul autorizaţiei respective. Prin anunţul de achiziţie publică de care v-am spus mai sus, CJC a anunţat că a cerut oferte de la firme care trebuie să facă documentarea necesară obţinerii avizelor şi să depună apoi această documentaţie la “avizatori” cu scopul obţinerii avizelor necesare pentru primirea autorizaţiei de construcţie în temeiul certificatului de urbanism.

Data buclucaşă. PSD s-a urcat în “Maşina Timpului”

Pe 6.03.2019 CJC a publicat pe siteul său anunţul de achiziţie publică pentru selectarea firmei care ar urma să umble după avizele necesare în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie pentru lucrările de la Teatrul de vară din Mamaia. Numai că, ce să vezi? În invitaţia de participare se spune că termenul de depunere a ofertelor de către firme este 12.03.2018. Cu un an în urmă adică. Aici se ascunde ceva, nu poate fi doar o “greşeală materială”, care se poate îndrepta.

Miza cea mare pentru oraş este Teatrul de vară din Mamaia, odinoară unul dintre simbolurile Constanţei, nu “mărunţişul” de 78.000 lei fără TVA cât este valoarea achiziţiei publice pentru firma care face documentaţie. Totuşi scriu puţin şi de asta doar ca să vedeţi cum merge treaba la CJC. Suma mi se pare oricum puţin cam piperată. În caietul de sarcini se spune că e vorba despre opt inşi, architect, proiectanţi etc care trebuie să lucreze timp de 40 zile lucrătoare.

Altceva vreau să spun. Dacă selecţia de oferte ar fi fost pe bune, precis că una dintre firmele participante de bună credinţă ar fi adresat solicitare de clarificări pe adresa achizitorului public, adică a CJC Constanţa, privind termenul limită a ofertelor. În conformitate cu termenul limită de 12.03.2018, orice ofertă depusă în aceste zile ar fi trebuit respinsă, pentru ar fi fost depusă după termenul respectiv. Însă la o săptămână de la publicarea anunţului, la data de 6.03.2019, termenul evident greşit de 12.03.2018 din invitaţia de participare nu a fost corectat. Deci nimeni nu a cerut clarificări pentru că oricum se ştie dinainte că această achiziţie publică este de formă şi oricum va câştiga firma de casă care trebuie. În orice caz, japca e pe faţă şi nesimţirea la fel.

Cum trage de timp CJC Constanţa ca să nu facă nimic la Teatrul de vară

În primul rând, citind Legea 50/1991 privind lucrările de construcţie am tras concluzia că pentru lucrările de reabilitare şi modernizare CJC putea obţine autorizaţie de construcţie şi fără să mai piardă timpul cu obţinerea avizelor şi întocmirea documentaţiilor. Cel puţin aşa scrie în lege:

„ (4) Prin exceptare de la prevederile alin. (2) se pot emite autorizatii de construire si fara documentatii de amenajare a teritoriului si de urbanism aprobate, pentru:

a) lucrari de modificare, de reparare, de protejare, de restaurare si de conservare a cladirilor de orice fel, cu conditia mentinerii aceleiasi functiuni, a suprafetei construite la sol si a volumetriei acestora.”

Numai că CJC probabil că are alte planuri cu Teatrul de vară şi mai ales cu terenul aferent şi atunci şi-a făcut de lucru cu documentaţiile şi avizele pentru a mai trage de timp.

Cea mai clară dovadă în acest sens este că certificatul de urbanism este eliberat pe 4.09.2018, dar timp de 6 luni CJC nu a făcut nimic. Abia pe 6.03.2019 au anunţat că se apucă de documentaţie şi avize, despre care v-am mai spus că oricum suspectez că sunt inutile. Ca să pun lucrurile în context, trebuie să vă spun că termenul de valabilitate al certificatului de urbanism este de 12 luni, aşa că sunt mari şanse ca acesta să expire înainte ca CJC să fie în stare să obţină de la Primăria Constanţa autorizaţia de construcţie. Ce-au făcut timp de 6 luni? De ce nu au mişcat nici un deget? Ce fac acolo, la CJC, pe banii noştri, ai costănţenilor?

Golănia cu terenul

Ţuţuianu a anunţat că toate terenurile din jurul Teatrului de vară ar fi retrocedate şi chiar Teatrul de vară se află parţial pe un teren privat, mai exact stâlpii de susţinere şi scena retractabilă, aşa că ar trebui demolat pentru a nu mai deranja privatul respectiv. Chiar dacă ar fi aşa, afirmaţia lui Ţuţuianu este pe lângă legislaţia privind retrocedarea proprietăţilor naţionalizate. Dacă nu se poate reconstitui dreptul de proprietate în natură, de exemplu pentru că pe terenul revendicat se află un obiectiv social-cultural, în cazul nostru Teatrul de vară Mamaia, atunci proprietarul în loc să fie repus în posesie cu terenul, este despăgubit prin primirea de acţiuni la Fondul Proprietatea, nicidecum nu se demolează Teatrul pentru a elibera terenul revendicat.

De fapt afirmaţiile lui Ţuţuianu contravin şi altor legi. De exemplu, în cazul în care terenul nu ar fi domeniul public al judeţului Constanţa ci ar fi proprietate privată, atunci nu ştiu care ar fi baza legală pentru cheltuirea de bani publici la un obiectiv de investiţii care nu este în proprietatea CJC.

Poate că explicaţia este simplă: Prostia omenească!

Eu v-am spus încă din 3.02.2019 că pe acest Ţuţuianu nu prea îl ajută capul. Am scris atunci articolul “Constanţa pe mâna proştilor. Preşedintele CJC Horia Ţuţuianu nici să fure nu ştie. ANI l-a declarat incompatibil” (2). Ţuţuianu a fost declarat incompatibil cu funcţia de preşedinte al CJC pentru că a luat salariu şi de la SC Neptun-Olimp SA în timp ce concomitent era şi la CJC şi pentru că firma soţiei sale a făcut afaceri cu CJC. Dar dacă în legislaţia privind integritatea scrie negru pe alb că nu ai voie să faci aceste lucruri şi dacă le faci devii automat incompatibil, cu tot ce decurge de aici, de la pierderea funcţiei la interdicţia de a mai candida sau chiar pedeapsa cu închisoarea, atunci cât de prost trebuie să fii ca să faci aşa ceva? Ţuţuianu murea de foame dacă renunţa la salariul de la SC Neptun-Olimp SA? Şi nici contractul dintre CJC şi firma soţiei sale nu a fost chiar aşa de mare.

Dar dacă acest Ţuţuianu nu este în stare nici măcar să-şi reglementeze situaţia personală, atunci cum să cred eu că este în stare să rezolve trebuirle judeţului?

Ţuţuianu la raport la Nicoleta!

Pentru a lămuri toate bizareriile pe care vi le-am spus mai sus am trimis chiar astăzi de dimineaţă pe adresa CJC o solicitare de informaţii în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii publice. După părerea mea ar trebui să scrieţi cu toţii şi să solicitaţi informaţii publice, e dreptul vostru! Judeţul şi Municipiul Constanţa sunt ale noastre, ale constănţenilor, nu ale unei clici care a distrus totul şi care ne sfidează cu tupeu.

Iată mai jos solicitarea de informaţii publice pe care am trimis-o la CJC:

Domnului Marius-Horia Ţuţuianu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa

Solicitare de obţinere a informaţiilor publice în temeiul Legii 544/2001

Aţi publicat la data de 6.03.2019 anunţul de achiziţii publice pentru achiziţia de Servicii de elaborare documentaţie tehnico-economică faza DALI pentru obiectivul „Teatrul de vară Mamaia”.

În setul de documente aferent anunţului de achiziţii publice se află şi invitaţia de participare pentru firmele interesate de această achiziţie publică. Conform invitaţiei de participare termenul limită de depunere a ofertelor de către firmele interesate este de 12.03.2018, ora 12.00.

Domnule preşedinte Marius-Horia Ţuţuianu, în temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public vă solicit să-mi puneţi la dispoziţie următoarele informaţii:

1. Care este motivul prin care termenul anunţat de CJ Constanţa pentru depunerea ofertelor pentru achiziţia publică menţionată mai sus este anterior termenului de publicare a Anunţului de achiziţie publică? Repet că pe 6.03.2019 aţi publicat un anunţ de participare la achiziţia publică care informa că firmele interesate pot depune ofertele de participare până la termenul de 12.03.2018, cu un an în urmă, adică.

2. Ce firme au depus până acum oferte ca răspuns la acest anunţ de achiziţie publică?

3. Aţi primit solicitări de clarificare din partea firmelor interesate privind anomalia anunţării unui termen limită de depunere a ofertelor anterior cu un an datei de publicare a anunţului de achiziţie publică?

4. Care este concret stadiul de îndeplinire a procedurilor acestei achiziţii publice?

5. Care este motivul pentru care deşi certificatul de urbanism pentru Teatrul de vară Mamaia este eliberat de Primăria Constanţa la data de 4.09.2018, Consiliul Judeţean Constanţa a publicat abia pe 6.03.2019 anunţul de achiziţie publică pentru serviciile de elaborare a documentaţiei pentru avizele necesare obţinerii autorizaţiei de construcţie?

Precizez în acest sens că durata de valabilitate a certificatului de urbanism nr. 3277/4.09.2018 este de 12 luni din care deja aţi pierdut 6 luni.

6. Corpurile de clădire aferente Teatrului de vară Mamaia se află în domeniul public al judeţului Constanţa conform Legii nr 213/20181998, HG 904/2002 şi sunt cuprinse în inventarul care alcătuiesc domeniul public al judeţului Constanţa conform HCJ nr 241/2011şi figurează la poziţiile 129, respective 130.

În acest sens vă solicit să-mi comunicaţi care este statutul terenului afferent clădirilor Teatrului de vară Mamaia. În concret, vă solicit să-mi comunicaţi dacă terenul este domeniu public al judeţului Constanţa sau dacă este proprietate privată.

7. În cazul în care terenul menţionat este proprietate privată vă solicit să-mi comunicaţi numele proprietarului şi dacă acesta a fost pus în posesie prin reconstituirea dreptului de proprietate.

8. În cazul în care terenul menţionat este proprietate privată vă solicit să-mi comunicaţi care este baza legală prin care Consiliul Judeţean Constanţa intenţionează să cheltuiască fonduri publice pentru un obiectiv de investiţii aflat pe un teren care este proprietate privată.

Solicit să-mi trimiteţi informaţiile solicitate în termenul prevăzut de Legea 544/2001 la adresa de poştă electronica (e-mail) nicoletaploscaru2018@gmail.com

Nicoleta Ploscaru

#ConstantaDragosteaMea

(1) https://www.nicoletaploscaru.ro/dusmanii-demoleaza-teatrul-de-vara-din-mamaia-vor-sa-praduie-terenul/?fbclid=IwAR1s4ZEHkjXbKdZTFGDHCQtJ1-BuYCPN3mzyZQRYeyfdL6XXxtxIt87ToGU

(2) https://www.nicoletaploscaru.ro/constanta-pe-mana-prostilor-presedintele-cjc-horia-tutuianu-nici-sa-fure-nu-stie-ani-l-a-declarat-incompatibil/?fbclid=IwAR0H3NJekQUmgEDqupNPZje3Jl61pT_GqhuR6Bf1L71snrhTh6kVUG2LWQ4

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here