“Smart City”. Digitalizarea Constanţei

0

Sunt singurul candidat la Primărie care are ca obiectiv digitalizarea Constanţei, care are proiect în domeniul „Smart City” şi care a participat la dezbaterile naţionale pe această temă. Ceilalţi candidaţi au o gândire primitivă, de genul „ce-i trebuie tichie de mărgăritar”. Dar toate oraşele din lume sunt „inteligente”, digitalizate, pentru că aceasta înseamnă o mare economie de timp şi de bani atât pentru cetăţeni, cât şi pentru Primărie.

Ceea ce lipsește astăzi facilităţilor “smart city” din România este tocmai faptul că, în majoritatea cazurilor, primăriile nu au fost suficient de “smart”, adică inteligente, încât să abordeze sistematic acest concept. Adică au pornit lucrurile fără să aibă niciun fel de viziune sau planificare, astfel încât au creeat diverse funcționalități „smart” fără a le integra.

La nivel național, avem o hibă majoră în faptul că sistemele informatice nu comunică între ele, sunt realizate pe principiul unor insule care refuză orice pod către continent. Asta îngreunează enorm funcționarea adiministrației și creează situații ridicole în care pentru a obține un aviz de la MFP/ANAF trebuie să depui un dosar care să conțină un atestat emis tot de MFP/ANAF.

Funcționalitățile de smart city nu au sens dacă nu vizează și zonele metropolitane ale marilor municipii, pentru că trebuie să corelezi, de exemplu, transportul urban cu cel din suburbii și cu cel regional. Din acest motiv, voi propune colaborarea în acest domeniu atât Consiliului Judeţean Constanţa, cât şi primăriilor din oraşele şi comunele arondate Zonei Metropolitane Constanţa.

Funcționalitatea de smart city nu poate fi introdusă atâta timp cât nu avem un dialog între sistemele administrate diferit. Este notoriu faptul că în București nu se poate emite un card de călătorie comun Metrou-RATB, care sunt două companii diferite, dintre care una în subordinea Ministerului Transporturilor şi alta în subordinea Primăriei Capitalei.

Constanța poate fi un punct nodal pentru conceptul de smart city: este mare și aproape din acest punct de vedere. Eu am un plan unitar de dezvoltare a funcționalităților integrate ale smart city, în care nu voi permite dezvoltarea separată, necorelată a unui sistem de management al flotei de transport public și altul separat de control al traficului urban. Totodată, cred că nu poți face un sistem integrat de transport fără să incluzi și localitățile adiacente.

Simplu, ceea ce vreau să fac la Constanța este astfel: să am un dispecer de voce și date la birou și unul clonat în maşina de serviciu, din care să pot coordona și controla tot ce mișcă în oraș: veniturile din taxe și impozite locale, situația cererilor pentru urbanism, fluxul de intrare al elevilor în școli, situația lucrărilor publice, starea infrastructurii de transport și situațiile de trafic din orice moment, starea parcărilor publice, a mobilierului stradal,  parametrii apei și aerului din oraș, situația muzeelor, a centrelor sociale, totul integrat într-un dispecerat unic, cu clonare mobilă și bazat pe comunicații de tip TETRA furnizat de STS.

Un proiect aparte pe care consultanții mei l-au creat este „cardul de constănțean” – o aplicație on-line sau chiar un card fizic care să îți permită să fii constănțean: cu el îți vei plăti taxele locale, cu el vei călători cu transportul în comun, cu el îți vei plăti facturile , cu el vei încasa alocația copilului, cu el vei intra la muzee și în alte spații publice.

 

Link-uri:

  1. Strategia dezvoltării Constanței: https://www.nicoletaploscaru.ro/nicoleta-ploscaru-primarul-tau-program-politic-strategia-dezvoltarii-constantei/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here