De 24 ianuarie! “Autostrada Unirii” este proiectul idioţilor utili împotriva României

0

Un idiot util cheamă la proteste chiar de 24 ianuarie, de sărbătoarea naţională. Este Ştefan Mandachi, cel cu campania publicitară #Şîeuvreauautostrada, pentru „Autostrada Unirii” („A8”), Iaşi-Târgu Mureş. Această campanie publicitară s-a lansat la toate televiziunile când Mandachi, un patron de şaormării din Suceava, chipurile a construit “un metru de autostradă” în semn de protest faţă de România.
Păpuşarii din spatele lui Mandachi vor să impună autostrada Iaşi-Târgu Mureş, care s-ar face pe banii noştri. Pentru că traseul “A8” nu este pe coridor european şi de aceea nu vom primi bani de la UE pentru a construi “Autostrada Unirii”. În realitate, România trebuie să termine autostrăzile finanţate de UE pentru că sunt pe Coridoarele europene IV şi IX, anume Constanţa-Nădlac şi Bucureşti-Iaşi.
“Autostrada Unirii” nu uneşte nimic, pentru că se opreşte la Târgu-Mureş. Mai departe spre graniţă este pe hârtie “Autostrada Transilvania”, care nu va primi bani de la UE, pentru că nu e pe coridor european. Dacă Mandachi vrea autostradă în Moldova de ce nu se agită pentru Bucureşti Iaşi? Cum se dezvoltă Moldova cu “Autostrada Unirii” care nu duce nicăieri şi merge doar 104 km pe teritoriul său? Şi judeţele Vrancea, Bacău sau Galaţi nu sunt tot în Moldova? Ce câştig le-ar aduce “Autostrada Unirii”?

#Şîeu contra României

    Proiectul #Şîeu este antinaţional pentru că propune să risipim miliarde de euro pentru nimic. Şi pentru că sub pretextul “A8” păpuşarii încep să pună la îndoială Unirea Principatelor din 1859, care ar fi ruinat Moldova. După modelul propagandei din Transilvania, unde li se spune oamenilor că “regăţenii” le-ar fura banii. Dacă ideea campaniei este că Unirea Principatelor a făcut rău Moldovei şi trebuie o aşa-numită “Autostrada Unirii”, atunci de ce iniţiatorii nu susţin Coridorul IX european, adică autostrada Bucureşti – Iaşi? Chiar şi în apelul de chemare la protestele de 24 ianuarie Mandachi o ia de la Cuza-Vodă, că chipurile că nu s-ar fi făcut nimic de atunci pentru Moldova.
Dacă ar ajunge vreodată “Autostrada Unirii” sau “A8” la Târgu-Mureş, atunci ca să nu spunem că am făcut-o degeaba, ar trebui ca tot pe banii bugetului de stat, deci nu pe bani europeni, să o continuăm până la graniţa cu Ungaria. Adică să luăm bani şi resurse de la proiectele cu adevărat importante, finanţate şi pe bani europeni, ca să unim ce? Să unim pe banii noştri Ungaria cu aşa-zisul “Ţinut Secuiesc”. Cine credeţi că este cel mai mare susţinător al campaniei #MoldovaVreaAutostrada? Este Consiliul Judeţean Harghita dominat de UDMR, care le-a cerut locuitorilor din Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulgheş, să sprijine firma italiană contractată de CNAIR care va face foraje geodezice pe terenurile lor, în vederea realizării sudiului de fezabilitate pentru „Autostrada Unirii”. Acum vă e clar?

Ştefan Mandachi, #MarsLaSaormarie!

Ștefan Mandachi a fost inventat pentru campania electorală. Pentru că românii au devenit foarte sensibili la subiectul autostrăzilor. Dar campania electorală s-a terminat, iar campania #ŞîEu a lui Mandache, pentru “Autostrada Unirii” a început să capete accente tot mai antiaţionale. Le transmit celor care au sprijinit uriaşa campanie de PR a lui Mandache #MoldovaVreaAutostradă ori #ŞîEu să îl lase să se întoarcă în anonimat, la şaormăria lui.

Pentru cine lucrează politicienii Constanţei?

Eu sunt româncă şi constănţeancă. Ştiu că pentru România şi Constanţa este important să se construiască centura Bucureşti şi tronsonul Piteşti-Sibiu. Ca să terminăm ce-am început. Şi apoi să facem Bucureşti-Iaşi, unde deja este autostrada Bucureşti-Ploieşti şi este finanţare şi pentru Ploieşti-Buzău şi apoi Buzău-Bacău. Asta va dezvolta Moldova, nu diversiuni de genul A8.
Constanţa se sufocă. Portul rulează acelaşi trafic de mărfuri din 1988, deşi pe plan mondial volumul transporturilor navale a crescut de atunci de trei ori mai mult. Din cauza lipsei autostrăzii Constanţa – Nădlac, de pe coridorul IV european, Portul Constanţa a pierdut clienţi din Serbia, Ungaria şi din vestul României, care se orientează acum spre porturile de la Marea Adriatică, cum ar fi Koper din Slovenia.
Politicienii din Constanţa ar trebui să aibă ca prinicipal obiectiv terminarea autostrăzii Constanţa-Nădlac. Adică Centura Bucureşti şi tronsonul Piteşti-Sibiu, pentru a se putea relansa economia Constanţei. Președinții de partide, deputații, senatorii, primarul Constanţei, preşedintele Consiliului Judeţean ar fi trebuit să stea numai pe la uşile Guvernului şi Ministerului Transporturilor pentru a grăbi proiectul. Însă ei nu fac nimic. Ba mai mult, parlamentarii de Constanţa au votat în Parlament legea privind “Autostrada Unirii” pur şi simplu din populism şi ignoranţă.
Constanţa nu mai are nevoie de asemenea politicieni lipsiţi de curaj şi de viziune, care nu pricep cele mai elementare lucruri privind interesul Constanţei şi de fapt nici nu îi interesează. La Constanţa de-acum bate vântul schimbării!

Nicoleta Ploscaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here