Analiză: PSD vinde în România o campanie electorală cumpărată din Italia

0

În această campanie electorală pentru alegerile pentru Parlamentul European, din 26 mai 2019, pesediştii au venit cu mesajul că ar fi patrioţi şi că s-ar lupta cu nişte forţe pe care nu le numesc, forţe care ar nedreptăţi România în Uniunea Europeană, tratând-o ca pe un stat de rangul doi.

Campanie electorală a PSD este plagiată din Italia. Atât sloganele cât şi conceptul campaniei. Dragnea şi ai lui nu sunt patrioţi şi nu îi doare de România. Dacă era aşa, ar fi spus din inimă, nu ar fi fost nevoie să cumpere din altă ţară sentimente patriotice. Ei ar spune orice, numai să obţină voturile alegătorilor pentru a rămâne la putere.

Faptul că o agenţie de publicitate a reuşit să-i tragă pe sfoară pe pesedişti, să le factureze vreo 250.000 euro pentru nişte aiureli, nu este o scuză. PSD minte în această campanie cu bună ştiinţă. PSD rămâne acelaşi partid cinic şi lipsit de scrupule care îi minte pe români.

Mesajele copy paste:

Sloganul de campanie al PSD este „Patrioţi în Europa. România merită mai mult!”. Prima parte a mesajului, anume „Patrioţi în Europa”, este copiată după mesajul partidului italian Forza Italia, care este identic: „Patrioti in Europa”, după cum puteţi vedea în imaginile de mai sus. Asemănarea dintre limbile română şi italiană a făcut ca mesajele să fie identice, sporind ridicolul plagiatului PSD.

A doua parte a sloganului PSD este „România merită mai mult!”.  „Merită mai mult” în traducere italiană este „Merita di piu”. Este un mesaj deja tocit în Italia, folosit de mai mulţi candidaţi de la partide diferite la alegerile administrative (locale) din anul 2014 dar şi la alte alegeri. În imagine (foto sus), campania publicitară realizată de agenţia SWITCHON pentru Mimmo di Paolo, candidat pentru funcţia de primar al oraşului Bari. Mesajul principal este „Bari merita di piu”, adică „Bari merită mai mult”.

Şi Umberto Marroni, care îşi făcea pre-campanie pentru funcţia de primar al oraşului Roma din partea Partidului Democratic (stânga, fost comunist) a ales sloganul „Roma merita di piu”, adică Roma merită mai mult, identic cu România merită mai mult al pesediştilor (foto sus).

Chiar şi în prezent, la Palermo, se desfăşoară o campanie politică ce vizează tot primăria, sub egida „Palermo merita di piu/Palermo merită mai mult”. Exemple cu folosirea sloganului „…merită mai mult” sunt cu zecile în Italia, am dat doar câteva, ca să înţelegeţi pe ce a dat Dragnea banii de la buget, pentru că la finalul campaniei cheltuielile se decontează la Autoritatea Electorală Permanentă. Dacă aş fi pesedistă m-aş gândi că am un şef incompetent.

Teasing: Dragnea a vrut să ne păcălească cu o strategie publicitară veche de un secol

Teasing (se citeşte tizing) este o strategie americană de publicitate, care a fost folosită pentru prima oară, cu mare succes, prin 1912, pentru ţigările „Camel”. Presupune afişarea unor mesaje misterioase, care să incite curiozitatea publicului, iar apoi să se prezinte adevărata reclamă, gest numit „descoperirea teasingului.

În orăşelele americane locuite de fermieri naivi, în urmă cu mai bine de un secol, s-a desfăşurat campania de publicitate bazată pe teasing.

1. S-au pus afişe ciudate cu o cămilă şi inscripţia „camels/cămile”
2. În etapa următoare s-au pus afişe tot cu imaginea unei cămile, dar cu inscripţia “Camels are coming! Vin cămilele!”
3. Neliniştea bieţilor fermieri care nu văzuseră în viaţa lor o cămilă a fost alimentată de următorul afiş, cu conţinut alarmist: „Cămile. Mâine, în acest oraş, vor fi mai multe cămile decât în Africa şi Asia la un loc”.

4. A urmat „descoperirea teasingului”. În ziua în care fermierii erau speriaţi cu invazia cămilelor, „mai numeroase decât în Africa şi Asia la un loc” şi interesul publicului era maxim, au fost puse afişele (foto sus) cu inscripţia „Cămila-ţigarete-Sunt aici”, precum şi detalii despre marfă, preţ, etc.

Acelaşi teasing la Bari şi la PSD în România

Atât firma SWITCHON pentru candidatul din Bari, Mimmo Paolo, cât şi imitatorii lor din România, care lucrează pentru Dragnea, au ales drept concept al campaniei teasingul. Aşadar, prin afişarea panourilor cu „Bari merita di piu/Bari merită mai mult” strategii electorali au sperat să stârnească interesul publicului, care să se întrebe „mai mult, ce anume?”. După o vreme s-au pus panourile care au răspuns la această întrebare: „Bari merită mai mult turism”, „Bari merită mai multă cultură”, „Bari merită mai multă curăţenie”, „Bari merită mai multă siguranţă”. Vedeţi mai jos:

Sus teasingul. În imaginile de mai jos este descoperirea teasingului

Bari merită mai multă curăţenie

Bari merită mai multă siguranţă

Bari merită mai mult turism

Bari merită mai multă cultură

Plagiatorii PSD au urmat fix acelaşi concept. Au pus iniţial panouri cu „Patrioţi în Europa. România merită mai mult”, sperând că fac şi ei teasing, şi că lumea se va întreba intrigată, „mai mult ce anume?”. Însă conceptul a fost un eşec. Nimeni nu a fost intrigat de nimic. Lumea a luat mesajele ca atare. Tentativa de teasing a fost aşa de slabă, încât nici măcar criticii PSD sau specialiştii în publicitate care au comentat campaniile partidelor nu au dezvăluit că PSD ar face  teasing. Cel mult au spus că mesajul este stupid, pentru că se potriveşte unui candidat de opoziţie (cum e primarul din Bari n.n.), nicidecum PSD care, cu o întrerupere, guvernează din 2012. În final, la fel ca la Bari, strategii PSD au dispus „descoperirea teasingului”, adică să arate alegătorilor ce anume România ar merita mai mult. Şi astfel au apărut afişele cu „România merită mai mult respect” sau „România merită mai multe fonduri europene”, „merită alocaţii mai mari pentru copii” ori „merită preţuri mai mici la motorină pentru agricultori”.

Sus teasingul. În imaginile de mai jos, descoperirea teasingului

Nu le spun pesediştilor ce ar fi trebuit să facă, pentru că nu sunt consultantul lor şi în general al nimănui. Eu nu comentez, eu fac politică. V-am povestit cele de mai sus doar pentru a încerca să vă conving că PSD-iştii au rămas aceiaşi şarlatani dintotdeauna. PSD merge pe şmecherii şi trucuri electorale pentru înşelarea alegătorilor. Nu au nicio idee despre ce e de făcut, sau dacă au vreo idee, aceasta este aşa de dăunătoare încât nu o vor face publică în campania electorală, ci doar o vor pune în aplicare la guvernare, riscând iar să se trezească cu 200.000 oameni în Piaţa Victoriei din Bucureşti.

Fraţilor, nu-i credeţi orice ar spune şi orice ar face! Jos cu ei! 👎🏻

Românii se ridică❗️ Hai Constanţa❗️ Hai România❗️🇹🇩

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here